Komunikacijski izazovi u izvanbolničkoj i bolničkoj hitnoj medicini
Znanje i umijeće kvalitetne komunikacije često čini temelj kvalitetnog djelovanja za mnoge profesije. Kada govorimo o medicinskim zanimanjima, kvalitetna komunikacija zdravstvenih djelatnika čini temelj uspješnog liječenja. Važno je za istaknuti da kvalitetna komunikacija između zdravstvenih djelatnika i pacijenta, kao i kvalitetna komunikacija unutar članova tima, pridonosi zadovoljavajućoj razini suradljivosti pacijenta, stvara odnos povjerenja, boljoj skrbi o pacijentu te povećava zadovoljstvo pacijenta i kvalitetu života kod pacijenta. Komunikacija u svijetu je prepoznata kao izrazito bitna te se velika pozornost pridaje edukaciji stručnjaka u području usvajanja adekvatnih oblika komunikacije s pacijentom i članovima njegove obitelji. U hitnoj medicini kvalitetna, koncizna i vremenski ograničena komunikacija, neophodna je zbog životne ugroženosti pacijenta gdje je potrebno brzo djelovanje.
Cilj:
– upoznavanje s osnovama komunikacijskih vještina u radu s klijentima i suradnicima,
– prepoznavanje i izbjegavanje najčešćih prepreka uspješne komunikacije
– prilagođavanje komunikacije osobitostima sugovornika i situacije
– upoznavanje s osnovnim i naprednim komunikacijski vještinama
– informiranje o vodećoj ulozi u komunikaciji
– doprinijeti boljem razumijevanju važnosti adekvatnih komunikacijskih alata prilikom zbrinjavanja pacijenta u izvanbolničkoj i bolničkoj hitnoj medicinskoj službi
Organizator: UDHM
www.udhm.hr
Trajanje: 2 dana po 10,5 nastavnih sati
Mjesto održavanja: Klasična gimnazija fra Marijana Lanosovića, Vukovarska ul. 1A
35000, Slavonski Brod
Predavači: Stjepan Petričević, Robert Šafran, Branka Bardak
Termin održavanja: 25. – 26. studeni 2017.
Broj polaznika: ograničen
Edukacija će biti bodovana sukladno Pravilniku o sadržaju, rokovima i postupcima trajnog usavršavanja HKMS te Pravilniku HLK.
Cijena kotizacije:
700,00 kn za medicinske sestre/tehničare članove UDHM*
800,00 kn za medicinske sestre/tehničare ne članove UDHM*
900,00 kn liječnici članovi UDHM*
1000,00 kn liječnici ne članovi UDHM*
1200,00 kn ostali*
*U cijenu nisu uračunati troškovi smještaja i prehrane.
Prijava: Obrazac za on line prijavu vrši se na niže navedenom linku: “Prijava”
Uplata na :
Udruga dispečera hitne medicine
OIB: 88190066184
IBAN: HR0823600001102415702
Poziv na broj: navesti svoj OIB
Uz naznaku: Tečaj komunikacija za xxxx (ime i prezime)
Prijava – POPUNJENO!
Program
I. DAN |
||
Registracija | 08:00 – 08:15 | 15 minuta |
Uvodna riječ | 08:15 – 08:30 | 15 minuta |
Poglavlje 1. | 08:30 – 10:00 | 2 sata |
1.1.Specifičnost komunikacije izvanbolničkoj i bolničkoj hitnoj medicinskoj službi
1.2.Općenito o komunikaciji (vježba 1.2. – 1) 1.3.Uloga medicinske sestre u komunikaciji tijekom trijaže u izvanbolničkoj i bolničkoj hitnoj medicinskoj službi (vježba 1.4. – 1) 1.4.Preduvjeti za kvalitetnu komunikaciju (vježbe 1.5. – 1, 2, 3, 4, 5, 6) 1.5.Ključna pitanja |
||
Pauza | 10:00 – 10:15 | 15 minuta |
Poglavlje 2. | 10:15 – 11:45 | 2 sata |
2.1.Verbalna komunikacija (vježbe 2.1 – 1, 2)
2.2.Paraverbalna komunikacija – paralingvistički znakovi (glasnoća govora, brzina govora, ton i boja glasa, intonacija, naglasak, pauze tijekom govora, tečnost govora) (vježbe 2.2 – 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8) 2.3.Razine smisla jezika 2.4.Neverbalna komunikacija 2.5.Elementi neverbalne komunikacije 2.6.Usklađenost raznih oblika komunikacije na poruku 2.7.Vođenje razgovora (vježbe 2.7 – 1, 2, 3) 2.8.Kako razgovarati s „teškim“ pacijentima (vježbe 2.8 – 1, 2, 3, 4) |
||
Pauza | 11:45 – 12:00 | 15 minuta |
Poglavlje 3. | 12:00 – 13:30 | 2 sata |
3.1.Čimbenici od kojih ovisi tijek komunikacije
3.2.Čimbenici koji utječu na poboljšanje komunikacije 3.3.Čimbenici koji utječu na razumijevanje verbalne komunikacije 3.4.Osnovne komunikacijske vještine u govoru 3.5.Pravila razgovora i vještina vođenja razgovora 3.6.Gramatika i izgovor 3.7.Slušanje i šutnja u razgovoru 3.8.Kako dati negativnu povratnu informaciju ili kritiku 3.9.Kako poboljšati komunikacijske vještine u razgovoru |
||
Pauza za ručak | 13:30 – 14:30 | 1 sat |
Poglavlje 4. | 14:30 – 16:00 | 2 sata |
4.1.Komunikacija unutar zdravstvenog tima (vježbe 4.1 – 1, 2)
4.2.Utjecaj uspješnog timskog rada na zbrinjavanje pacijenta 4.3.Preduvjeti za uspješan timski rad unutar izvanbolničke i bolničke hitne medicinske službe 4.4.Razmjena informacija s timovima (vježbe 4.4 – 1, 2, 3) 4.5.Rješavanje sukoba |
||
Pauza | 16:15 – 16:30 | 15 minuta |
Poglavlje 5. | 16:30 – 18:00 | 2 sata |
5.1.Vještina vođenja razgovora s pacijentom
5.2.Informacijska i terapijska komunikacija 5.3.Prikupljanje informacija tehnikom intervjua 5.4.Komunikacija s osvrtom na trijažni alat 5.5.Motivacija sugovornika za intervju 5.6.Vrste intervjua s obzirom na strukturu u domeni hitne medicine 5.7.Vrste intervjua s obzirom na svrhu domeni hitne medicine 5.8.Vrste pitanja |
||
Ukupno: | 10,5 sati |
II. DAN |
||
Poglavlje 6. | 08:00 – 09:30 | 2 sata |
6.1.Empatija (vježba 6.1 – 1, 2, 3)
6.2.Važnost empatije 6.3.Verbalni aspekti empatije 6.4.Pozitivne posljedice empatičnog djelovanja 6.5.Koraci za unapređenje empatije (vježba 6.5 – 1) 6.6.Razumijevanje osjećaja (vježba 6.6 – 1) 6.7.Najčešće pogreške i poteškoće u iskazivanju empatije u izvanbolničkoj i bolničkoj hitnoj medicinskoj službi 6.8.Pretpostavke za unaprjeđivanje empatije (vježbe 6.8 – 1, 2, 3, 4) |
||
Pauza | 09:30 – 09:45 | 15 minuta |
Poglavlje 7. | 09:45 – 11:15 | 2 sata |
7.1.Aktivno slušanje (vježbe 7.1 – 1, 2, 3)
7.2.Tehnike aktivnog slušanja (postavljanje potpitanja, olakšavanje ili facilitacija) (vježbe 38.1, 38.2, 38.3) 7.3.Pojašnjavanje (prepoznavanje neizrečenih misli ili emocija, reflektiranje, parafraziranje, sažimanje) (vježbe 7.3 – 1, 2, 3, 4) 7.4.Prepreke aktivnom slušanju 7.5.Uvjerenja i načini reagiranja |
||
Pauza | 11:15 – 11:30 | 15 minuta |
Poglavlje 8. | 11:30 – 13:00 | 2 sata |
8.1.Asertivnost (vježba 8.1 – 1)
8.2.Agresija (vježba 8.2 – 1) 8.3.Neasertivnost (vježba 8.3 – 1) 8.4.Katastrofično ponašanje 8.5.Ja-poruke, ti- poruke, mi-poruke (vježba 8.5 – 1) 8.6.Vrste asertivnih poruka |
||
Pauza za ručak | 13:00 – 14:00 | 1 sat |
Poglavlje 9. | 14:00 – 15:30 | 2 sata |
9.1.Asertivnost u izvanbolničkoj i bolničkoj hitnoj medicinskoj službi
9.2.Kako povećati vlastitu asertivnost u slučaju paničnog/agitiranog pacijenta ili njegove pratnje 9.3.Interpersonalna persuazija 9.4.Vrste ishoda persuazije 9.5.Pristajanje i prihvaćanje 9.6.Strategije persuazije 9.7.Donošenje odluka |
||
Pauza | 15:30 – 16:00 | 15 minuta |
Evaluacija polaznika | 16:00 – 16:45 | 1 sat |
Evaluacija tečaja | 16:45 – 17:30 | 1 sat |
Dodjela potvrdnica | 17:30 – 18:00 | 0,5 sata |
Ukupno: | 10,5 sati |
Ukupno: 21 sat